Laatste test voor de nieuwe 1 Serie

Uitgebreide tests versterken onderscheidende karakter van nieuwe generatie.

Gecamoufleerde pre-productiemodellen van de derde generatie van de BMW 1 Serie ondergaan de laatste uitgebreide tests in het testcentrum van BMW in het Zuid-Franse Miramas. De banen met uiteenlopende wegdekken in het testcentrum zijn het ideale terrein om de wegligging en de dynamiek van de nieuwe BMW 1 Serie tot het uiterste te optimaliseren. Aan deze laatste tests gingen vijf jaar intensief ontwikkelingswerk én de overstap naar de moderne architectuur met voorwielaandrijving van BMW vooraf.

Volbloed BMW met uitgesproken karakter.

De nieuwe BMW 1 Serie is de nieuwe norm in het premium compacte segment als het gaat om rijdynamiek, terwijl het model ook meer interieurruimte biedt dan zijn voorganger. Met zijn vooruitstrevend afgestemde wielophanging, innovatieve technologie en de integratie van alle componenten en systemen die de rijdynamiek verbeteren, biedt de nieuwe BMW 1 Serie een nog beter weggedrag en nog meer wendbaarheid dan voorheen – zowel met de nieuwe voorwielaandrijving als met BMW xDrive intelligente vierwielaandrijving.

“Onze klanten zullen direct de alerte en precieze reacties van het onderstel waarderen en genieten van een nog prettigere rijervaring. De BMW 1 Serie is een echte BMW, maar heeft een uitgesproken karakter”, vertelt Peter Langen, Head of Driving Dynamics van BMW Group.

Krachtigste viercilindermotor voor topuitvoering 1 Serie.

De nieuwe viercilinder-in-lijn benzinemotor onderscheidt zich nadrukkelijk in het gamma aandrijflijnen voor de BMW 1 Serie. De BMW M135i xDrive wordt aangedreven door de krachtigste viercilinder-in-lijnmotor van BMW Group, met een cilinderinhoud van 2,0 liter en BMW TwinPower Turbo technologie. De motor levert een vermogen van 225 kW (306 pk) en is goed voor zeer dynamische prestaties dankzij technische oplossingen als een versterkte krukas, nieuwe zuigers en zuigerstangen, een grotere uitlaatgasturbo en geoptimaliseerde kleppen voor de brandstofinspuiting.

Meer interieurruimte.

De BMW 1 Serie maakt ook een grote stap vooruit op het gebied van interieurruimte. Dankzij de voorwielaandrijving, de dwarse plaatsing van de motor en een lage middentunnel is er merkbaar meer ruimte beschikbaar dan in de vorige generatie. De toegenomen interieurruimte komt vooral de achterpassagiers ten goede. De beenruimte achterin bijvoorbeeld is met 33 mm gegroeid en de hoofdruimte met 19 mm. De achterbank is nu ook gemakkelijker toegankelijk en de bagageruimte is met 20 liter gegroeid tot 380 liter. Op die manier combineert de nieuwe BMW 1 Serie zijn hoogwaardige dynamiek en wegligging met beduidend meer interieurruimte.