
BMW M240i Cup auto
Uitgebreide modelinformatie
De BMW M240i Coupé is gekozen als basis voor de BMW Racing cup, het platform biedt fantastische mogelijkheden voor alle aanpassingen. Zo levert de 3.0 6-cilinder-in-lijn met motor door de nodige aanpassingen maar liefst 410 PK en 600Nm. En heeft de BMW M240i nu gewicht besparende polyester componenten als portieren, motorkap en spatborden. Op deze modelpagina lees je alle uitgebreide modelinformatie en de mogelijkheden tot aanschaf.
De BMW M240i cup auto is op korte termijn leverbaar
BMW M240i cup prijs
Bent u benieuwd naar de prijzen van de BMW M240i Cup auto? Hieronder vindt u de volgende vanaf prijzen van de BMW M240i Cup auto:
Leverbaar vanaf € 74.500,- (EX. BTW & BPM)
De order aanvraag van de BMW M240i Cup auto verloopt via DayVtech Engineering
BMW M240i cup auto video
Bekijk alle details van de BMW M240i Cup auto in deze 'Walkaround' video
Het exterieur van de BMW M240i
Door gebruik van gewicht besparende polyester componenten als portieren, motorkap en spatborden en het verwijderen van veel interieur delen, heeft de racer een betere gewichtsverdeling en ondanks de montage van een gelaste FIA/KNAF goedgekeurde rolkooi weegt de BMW M240i Cup nog slechts 1.350 kg, waarmee de kg/pk verhouding komt op een fantastische 3,3 kg/pk.






Vermogen van de BMW M240i
Er is als basis gekozen voor de BMW M240i met de 6 cilinder 3.0 motor voorzien van turbo, die standaard een vermogen van 340 pk en een koppel van 500 Nm levert; door de nodige aanpassingen van de software beschikt de cup-versie van de BMW M240i nu over 410 pk en 600 Nm. De versnellingsbak software is door DayVtec zo herschreven dat de paddles binnen enkele milliseconden reageren op elke schakelvraag.
Uitgebreide specificaties BMW M240i Cup auto
BMW M240i Cup auto
De achteras is voorzien van een gekoeld Drexler platen-sper met hoeken om optimaal grip te creëren. De wegligging wordt geoptimaliseerd door een AST Suspension 5100 schokdemper/veer set met verstelbare bump & rebound. De voorste remschijven en remklauwen zijn vergroot naarAP6320 klauwen en 380 mm grote AP schijven. Aerodynamisch wordt de auto voorzien van een splitter en achtervleugel om de benodigde downforce te genereren. In de ‘cockpit’ valt het AIM MXS 5 inch dashboard met datalogging capaciteit op. De auto heeft inmiddels de nodige testkilometers achter de rug en de resultaten hebben de doelstelling ruim overtroffen! Op Circuit Zandvoort werd al een rondetijd van 1 min 45 sec gereden en dat plaatst deze nieuwe raceauto tussen de TCR’s en de GT4’s en dat voor een fractie van de prijs!






Arrive & Drive
Uniek aan de BMW Racing Cup is het ‘Arrive & Drive’ concept: alle BMW M240i cup auto's worden door een van de 3 partner teams gerund (DayVtec, Hans Weijs Motorsport en MDM Motorsport) om een gelijkwaardigheid te garanderen. De coureur komt met helm & overall naar het circuit en daar staat de cup-auto klaar om in te stappen en te gaan racen. Dat maakt het voor veel coureurs interessant, want die kunnen zich concentreren op het racen, terwijl alle logistieke en technische zorgen uit handen worden genomen. Door de onderhoudsvriendelijke techniek heeft de organisatie bovendien de kosten laag weten te houden.