Ontdek de BMW 3 Serie Sedan.

BMW 3 Serie Sedan

Zodra de nieuwe BMW 3 Serie Sedan de weg op gaat, laat hij alles achter zich: zowel conventies als verwachtingen. Het icoon toont eens te meer hoe hij zichzelf opnieuw uitvindt. Want met de stijlbepalende vormtaal staat hij voor het begin van een nieuw tijdperk. De ultieme sportsedan wordt aangedreven door nog krachtigere en efficiëntere motoren. Ook biedt hij een nieuwe functie: zeg gewoon “Hey BMW’ en de nieuwe BMW 3 Serie herkent uw stem en luistert naar elk woord.

Deze content wordt geblokkeerd

Deze content wordt niet weergegeven, omdat u geen cookies heeft geaccepteerd.

Bekijk de live introductie

Niet alleen de carrosserie is lichter en stijver dan die van zijn voorganger, dat geldt ook de voor- en achteras van de nieuwe BMW 3 Serie Sedan. Het resultaat is een onderstel met een sportief karakter en een subliem weggedrag. De essentiële factor bij de ontwikkeling van de wielophanging van nieuwe BMW 3 Serie Sedan is het innovatieve schokdempersysteem. Voor het eerst voorziet BMW een model van zogenoemde ‘lift-related’ dempers, die continu en progressief functioneren in samenhang met de mate van compressie van de vering. Daardoor worden vibraties die optreden als de dempers oneffenheden in de weg opvangen en in dynamisch genomen bochten bijzonder soepel en precies geneutraliseerd – de perfecte basis voor de unieke balans tussen sportiviteit en rijcomfort die het karakter van de nieuwe BMW 3 Serie Sedan kenmerkt.

BMW Motoriseringen 3 Serie Sedan

De spontane vermogensafgifte, de verfijnde loopeigenschappen en de voorbeeldige efficiency: het zijn zaken die de benzine- en dieselmotoren met BMW TwinPower Turbo techniek kenmerken. De doorontwikkelde viercilindermotoren uit de EfficientDynamics-motorenlijn van de BMW Group vormen de basis voor de sportieve rijeigenschappen van de BMW 330i, de BMW 320i, de BMW 320d en de BMW 318d. Een zes-in-lijn dieselmotor van de nieuwste generatie drijft de nieuwe BMW 330d Sedan aan. Het modellengamma wordt in de loop van volgend jaar uitgebreid met een BMW M Performance versie met bijzonder sportieve kenmerken en een BMW iPerformance versie met de nieuwste plug-in hybridetechniek.

- BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor met een vermogen van 135kW (184pk) en een koppel van 300 Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: 7,2 s;

- Topsnelheid: 238 km/h

- Brandstofverbruik gemiddeld: 5,7-6,0 l/100 km

- BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor met een vermogen van 190kW (258pk) en een koppel van 400 Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: 5,8 s;

- Topsnelheid: 250 km/h

- Brandstofverbruik gemiddeld: 5,9 - 5,8 l/100km

- CO2 -emissie gemiddeld: 134,0 - 132,0 g/km

- BMW M TwinPower Turbo 6-cilinder benzinemotor met een vermogen van 275kW (374pk) en een koppel van 500 Nm

- Acceleratie 0– 100km/h: 4,4 s;

- Topsnelheid: 250km/h

- BMW TwinPower Turbo 4-cilinder dieselmotor met een vermogen van 110kW (150pk) en een koppel van 320 Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: 8,5 s;

- Topsnelheid: 222 km/h

- Brandstofverbruik gemiddeld: 4,2-4,5 l/100 km

- BMW TwinPower Turbo 4-cilinder dieselmotor met een vermogen van 140kW (190pk) en een koppel van 400 Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: 7,1 s;

- Topsnelheid: 240 km/h

- Brandstofverbruik gemiddeld: 4,4-4,7 l/100 km

- BMW TwinPower Turbo 4-cilinder dieselmotor met een vermogen van 140kW (190pk) en een koppel van 400 Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: 6,9 s;

- Topsnelheid: 233 km/h

- Brandstofverbruik gemiddeld: 4,6 - 4,5 l/100km

- CO2 -emissie gemiddeld: 120,0 - 118,0 g/km

- BMW TwinPower Turbo 4-cilinder dieselmotor met een vermogen van 140kW (190pk) en een koppel van 400 Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: 6,8 s;

- Topsnelheid: 240 km/h

- Brandstofverbruik gemiddeld: 4,3 - 4,2 l/100km

- CO2 -emissie gemiddeld: 112,0 - 110,0 g/km

Uitgebreide informatie

Ontdek de BMW 3 Serie Gran Turismo.

Een veelzijdig karakter vol ideeën en bestemmingen: De BMW 3 Serie Gran Turismo verenigt sportief design, spannende dynamiek en royale ruimte tot een uniek voertuigconcept. De coupé-achtige daklijn benadrukt de souplesse waarmee hij zijn sportiviteit op de weg brengt. De BMW 3 Serie Gran Turismo: expressief. Veelzijdig. Fascinerend.

De BMW 3 Serie Gran Turismo weet de toeschouwer al op het eerste gezicht te fascineren. De langgerekte, richting wegdek wijzende motorkap en de spits toelopende overgang van de C-stijl naar de carrosserie verraden zijn dynamische voorwaartse drang. Van opzij gezien benadrukken de sponningloze portierruiten en de vloeiende daklijn het klassiek-sportieve coupékarakter, terwijl aan de achterzijde de L-vormige lichten de grote spoorbreedte onderstrepen.

Meer rijplezier met minder emissie. De BMW 3 Serie Gran Turismo brengt doelgericht samen wat ogenschijnlijk niet bij elkaar lijkt te passen. Een heel pakket aan technologieën laat hem effectief topprestaties leveren – van BMW EfficientDynamics maatregelen zoals de automatische 8-traps Steptronic transmissie tot en met het adaptieve M onderstel. En ook de actieve achterspoiler onderstreept onmiskenbaar de pure dynamiek van de BMW 3 Serie Gran Turismo.

BMW Motoriseringen 3 Serie Gran Turismo

Waarden tussen [ ] gelden voor uitvoeringen met Steptronic transmissie.

BMW EfficientDynamics technologieën zoals Auto Start Stop functie, ECO PRO Modus, Brake Energy Regeneration en elektromechanische stuurbekrachtiging verlagen als intelligent energiemanagement het brandstofverbruik en dragen zo bij aan duurzame mobiliteit. Rijdynamiek en rijplezier van het hoogste niveau, zonder ook maar iets in te leveren.

- BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor met een vermogen van 135kW (184pk) en een koppel van 270Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: [8,1] s / [8,4] s xDrive; topsnelheid: [229] km/h / [224] km/h xDrive

- Brandstofverbruik gemiddeld: [6,3–6,2]l/100 km / [6,8–6,7]l/100km xDrive

- CO2 -emissie gemiddeld: [143– 141]g/km / [156– 152]g/km xDrive

- BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor met een vermogen van 185kW (252pk) en een koppel van 350Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: [6,1] s / [6,2] s xDrive; topsnelheid: [2502 ] km/h / [2502 ] km/h xDrive

- Brandstofverbruik gemiddeld: [6,5–6,3]l/100km / [7,1 – 7,0]l/100km xDrive

- CO2 -emissie gemiddeld: [147 – 144]g/km / [161 – 159]g/km xDrive

- BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor met een vermogen van 240kW (326pk) en een koppel van 450Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: [5,1] s / [5,0] s xDrive; topsnelheid: [2502 ] km/h / [2502 ] km/h xDrive

- Brandstofverbruik gemiddeld: [7,6– 7,5]l/100km / [8,1 – 7,9]l/100km xDrive

- CO2 -emissie gemiddeld: [173– 170]g/km / [184– 180]g/km xDrive

- BMW TwinPower Turbo 4-cilinder dieselmotor met een vermogen van 110kW (150pk) en een koppel van 320Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: 9,4 [9,3] s; topsnelheid: 210 [210] km/h

- Brandstofverbruik gemiddeld: 4,9–4,8 [4,8–4,7]l/100km 

- CO2 -emissie gemiddeld: 129– 126 [128– 124]g/km

- BMW TwinPower Turbo 4-cilinder dieselmotor met een vermogen van 140kW (190pk) en een koppel van 400Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: 7,9 [7,8] s / [7,8] s xDrive; topsnelheid: 230 [226] km/h / [225] km/h xDrive

- Brandstofverbruik gemiddeld: 5,2–5,0 [5,0–4,9]l/100km / [5,3–5,2]l/100km xDrive

- CO2 -emissie gemiddeld: 136– 133 [131 – 128]g/km / [141 – 138]g/km xDrive

- BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn dieselmotor met een vermogen van 190kW (258pk) en een koppel van 560Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: [5,7] s / [5,4] s xDrive; topsnelheid: [2502 ] km/h / [2502] km/h xDrive

- Brandstofverbruik gemiddeld: [5,8–5,6]l/100km / [6,0–5,9]l/100km xDrive

- CO2 -emissie gemiddeld: [152– 148]g/km / [158– 156]g/km xDrive

- BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn dieselmotor met een vermogen van 230kW (313pk) en een koppel van 630Nm

- Acceleratie 0– 100 km/h: [4,9] s; topsnelheid: [2502] km/h

- Brandstofverbruik gemiddeld: [6,4–6,3]l/100km

- CO2 -emissie gemiddeld: [168– 165]g/km

Uitgebreide informatie